Magyar
line
English Deutsch France
RólunkKapcsolatArunachalaVersFotók Hírlevél GYIK Terembérlés
Arunachala logo Studio
Mozgástechnikai foglalkozások AS-klub programok Terápiás kezelések Masszázs technikák

Szülésfelkészítő Jóga

 

 

A 90 perces foglalkozáson nemcsak a 3. trimeszterben lévő kismamákat várom szeretettel, hanem minden leendő anyukát a 12-14. héttől, aki szeretne figyelemmel felkészülni az emlékezetes eseményre.

 

Ez a fajta jógafoglalkozás kifinomult felkészülést nyújt a szülésre, segít abban, hogy a várandósság és a gyermek kihordása a lehető legkellemesebb legyen, fizikailag és mentálisan is felkészíti a nőt a gyermek érkezésére.

 

A gyakorlás folyamán az ászanák (testhelyzetek) mindegyike a várandósság időszakában folyamatosan változó női szervezet szükségleteihez vannak igazítva, segítik a lélek ráhangolódását az új helyzetre, felkészítik a testet a változásokra. Célzottan lazítják a medencét, növelik a csípőízület mozgékonyságát, megerősítik a hátizmokat, növelik a nyugalmi légzéskapacitást. A megfelelő fizikai kondíció mellett biztosítja a kismama számára azt a nyugodt erőt és belső egyensúlyt, ami lehetővé teszi, hogy leküzdje az előtte álló kihívásokat. A jó közérzet és az elégedettség érzése átterjed a babára is.

A jógagyakorlás fejleszti a tudatosságot, a vizualizációs készséget, ami nagymértében segíti a személyes fejlődést. Az anya és a baba közötti harmónia már az anyaméhben kialakul. Tapasztalat mutatja, hogy az újszülött mozgása gyorsabban fejlődik, intelligensebb lesz, és mivel már az anyaméhben megtanult relaxálni, könnyebben kezeli a stresszhelyzeteket, sokkal kiegyensúlyozottabb.

 

„…a 12 órás vajúdás alatt szinte az összes pózt tudtam gyakorolni :-)”

 

„Köszönjük a sok hasznos gyakorlatot. Csináltam a csípőkörzéseket, a légzést, azért nagyon fájt, de gyorsan kibújt a kisfiú :)”

 

A speciális légzések a helyes, erőltetés-mentes légzés elsajátításától, az izmok egyidejű lazításán át, a hangokkal összekapcsolt légzések általi pszichikai lazításig terjednek. A vajúdáskor nagyban segítik a ráhangolódást, a szülés folyamatára való figyelést, az elengedést.

 

„…4. nyomásra kint is volt a Gyönyörűség! Fegyelemmel, teljes öntudattal, jó légzéstechnikával 6 óra alatt megvoltunk! Köszönöm JÓGA!”

 

„…megszületett Léna lányunk. nagyon könnyű, gyors, természetes szülés volt, hála a sok jógának, ami abban segített a legjobban, hogy végig teljesen nyugodt és laza tudtam maradni.”

 

A szankalpás relaxáció egy vezetett, imaginatív technika, mely szintén a testi-lelki ellazulást, feltöltődést, a pozitív képekben való gondolkodást, ráhangolódást segíti. Gyakorlati tapasztalat, hogy azok a kismamák is el tudnak ilyenkor pihentetően lazulni, akik a várandósság bizonyos időszakában otthon már nem tudnak rendesen aludni.

 

„Császár lett a vége, így ha akkor nem is, most azonban nagy hasznát veszem a jógán gyakorolt relax-nak. Mindent köszi.”



A felkészítő jógát bárki elkezdheti, akit nem tiltottak el különben a terhessége alatt valamilyen okból a mozgástól. Ideálisan a 8. hétig elvileg bármilyen mozgást végezhet a kismama. A 8. héttől javasolt szünetet tartani az intenzív mozgásban és mindössze relaxációs- és légzőgyakorlatokat ajánlott végezni. A 14-15. héttől elkezdhető a kismama jóga és egészen a szülésig szabadon gyakorolható. A szülésfelkészítő jógát azoknak is javasoljuk, akik nem jógáztak korábban. A korábban jógázók is egészen új mozdulatokat fognak tanulni ebben a módszerben, melyek sikeresen segíthetik a szülést.

 

 

A 90 perces foglalkozás felépítése:

 

Ráhangolódás: célja, hogy magunk mögött hagyjuk a nap esetleges fáradalmait, feszültségeit és ráhangolódjunk a testünkre és a kisbabánkra.

 

Gyakorlás: A gyakorlás során nagy hangsúlyt fektetünk a várandósság és a szülés alatt jelentősen igénybevett testrészekre. Ezeket erősítjük és biztosítjuk egészséges működésüket. Az ászanák gyakorlásával megelőzhetjük, illetve megszüntethetjük a várandósság során esetlegesen fellépő kellemetlenségeket (pl. derék- és hátfájás, fejfájás, végtagok zsibbadása, izomgörcs, elhízás, terhességi csíkok stb.)

 

Gátizomtorna: kulcsfontosságú izomcsoport edzése, mely biztosíthatja a növekedő terhelés miatti inkontinencia, aranyér problémák megelőzését, vagy a már fellépett tünetek megszüntetését. Segítheti a gyorsabb, könnyebb tágulást a vajúdás és a szülés alatt, az esetleges gátmetszés nélküli szülést és a gyors regenerációt a szülést követően.

 

Légzőgyakorlatok: segítenek a lazításban, a fáradság és a feszültség oldásában, a tüdőkapacitás teljes kihasználásában (ezáltal több oxigénhez jut a baba is), továbbá a fájdalomkezelésben a vajúdás és a szülés alatt.

 

Relaxáció szankalpával: nyugtató hatású, teljes ellazulást biztosít testileg, mentálisan és lelkileg, mely alatt a babával is kapcsolatba lépünk. Segít a szüléssel, várandóssággal kapcsolatos esetleges félelmeink kezelésében, az álmatlanság megszüntetésében és a pozitív szemléletmód kialakításában.

 

„Remek dolog a jóga, köszönök mindent!”



Szabó Kata

kismama jógaoktató




Ugrás a 'RÉSZVÉTELI DÍJ' -hoz >>



F e b r u á r i    A K C I Ó:

 

 
Szülésfelkészítő Jóga
- 5.000.- Ft / 1fő helyett, csak 3.500.- /1 fő  
  - 5.800.- Ft / 2fő helyett, csak 4.000.- / 2fő azaz, 2.000.- Ft / fő
  - 6.500.- Ft / 3fő helyett csak 5.400.- / 3fő azaz, 1.800.- Ft / fő
  -
4 fő felett ->   
1.800.- Ft / fő